Every Noise at Once · belgian jazz   scan   playlist   new
Sam Gertsmans»
Brussels Jazz Orchestra»
Greg Houben»
Sal La Rocca»
Erwin Vann»
Dré Pallemaerts»
Nicolas Kummert»
Bert Joris»
Jacky Terrasson»
Serge Lazarevitch»
Nathalie Loriers»
Arnould Massart»
Thomas Champagne Trio»
Bert Joris Quartet»
Paolo Radoni»
Bobby Jaspar»
Swing Dealers»
Frank Deruytter»
Mathilde Renault»
Eve Beuvens»
Quentin Dujardin»
Nathalie Loriers New Trio»
Music 4 a While»
Jean-Paul Estiévenart»
Michel Herr»
Ivan Paduart»
Jeroen Van Herzeele»
Jacques Pirotton»
Michel Bisceglia»
Toots Thielemans»
Charles Loos»
Philippe Aerts»
Sabin Todorov»
Pierre Van Dormael»
Nathalie Loriers Trio»
David Linx»
Saxkartel»
Massot/Florizoone/Horbaczewski»
Anne Wolf Trio»
Melanie De Biasio»
Greg Houben Trio»
Jean-Philippe Collard-Neven»
Robin Verheyen Quartet»
Bram de Looze»
Pierre Vaiana»
Jan De Haas»
Marc Lelangue»
Fats Sadi»
Frank Vaganee»
Matthieu Saglio»
L'âme Des Poètes»
Sabin Todorov Trio»
Philippe Aerts Quartet»
Nicolas Thys»
Lionel Beuvens»
Alex Koo»
Philip Catherine Trio»
Steve Houben»
Enrico Rava»
Manuel Hermia»
René Thomas»
Erik Vermeulen Trio»
Trio Bravo»
Pascal Mohy Trio»
Gino Lattuca»
Igor Gehenot Trio»
Ben Sluijs Quartet»
Kris Defoort»
Jean-Louis Rassinfosse»
Bansuri Collectif»
Bruno Castellucci»
Fred Van Hove»
Philip Catherine»
Jean-Christophe Renault»
Jacques Pelzer»
Eric Legnini»
Tricycle»
jazz composition»
jazz brass»
sundanese traditional»
austrian jazz»
classical clarinet»
german jazz»
oud»
jazz double bass»
italian jazz»
belgian jazz»
jazz catala»
spanish jazz»
argentine jazz»
jazz harp»
violao»
scottish jazz»
australian jazz»
gamelan»
mallet»
russian jazz»
swedish jazz»
alt-idol»
j-pop boy group»
j-division»
kawaii edm»
neo-industrial rock»
industrial metal»
j-poprock»
vocaloid»
idol rock»
rap rock»
j-pop girl group»
electropowerpop»
anime cv»
eurobeat»
denpa-kei»
electronic rock»
anime rock»
j-core»
j-idol»
neue deutsche harte»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,971 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-02-24. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.