Every Noise at Once · belgian contemporary classical   scan   playlist
Johan Favoreel»
Peter Thys»
Danièl Gistelinck»
Frédéric D'Haene»
Renaud de Putter»
Nicholas Lens»
Luc van Hove»
Jean-Marie Simonis»
Stéphane Collin»
Jacqueline Fontyn»
Petra Vermote»
Hanne Deneire»
Peter Swinnen»
Vic Nees»
Jan Hadermann»
Jan van der Roost»
Lucien Goethals»
Lucien Posman»
Stefan Prins»
Jean-Luc Fafchamps»
André Laporte»
Karel Goeyvaerts»
Baudouin De Jaer»
Denis Pousseur»
Victor Legley»
Todor Todoroff»
Frederik Neyrinck»
Luc Brewaeys»
Wilfried Westerlinck»
Johan Duijck»
Jacques Leduc»
Marc Matthys»
Bram van Camp»
Stefan Wellens»
Ernest van der Eyken»
Thierry De Mey»
Henri Pousseur»
André Waignein»
Jean-Marie Rens»
Michel Fourgon»
Boudewijn Buckinx»
Kurt Bikkembergs»
Wim Henderickx»
Peter Cabus»
Koen Dejonghe»
Jean-Pierre Deleuze»
Daan Janssens»
Jef Maes»
Stephane Vande Ginste»
Raymond Schroyens»
Claude Ledoux»
Frank Nuyts»
Annelies van Parys»
Frans Geysen»
Alain Craens»
Michel Lysight»
Roland Coryn»
Piet Swerts»
Wim Zwaag»
Kristiaan van Ingelghem»
Denis Bosse»
Willem Kersters»
Elias Gistelinck»
Wim Mertens»
Jan Van Landeghem»
Frits Celis»
Philippe Boesmans»
Benoît Mernier»
Gilles Gobert»
Maya Verlaak»
Robert Groslot»
dutch contemporary classical»
russian modern classical»
orchestral performance»
classical saxophone»
classical oboe»
classical performance»
american 21st century classical»
oriental classical»
czech contemporary classical»
compositional ambient»
belgian contemporary classical»
classical»
american modern classical»
avant-garde»
modern performance»
minimal»
portuguese contemporary classical»
spanish contemporary classical»
chamber orchestra»
new zealand classical»
japanese classical»
pop house»
electro latino»
italian ska»
oktoberfest»
deep eurodance»
strut»
disco polo»
eurodance»
italo dance»
bubblegum dance»
remix»
bassline»
deep vocal house»
moombahton»
hands up»
deep discofox»
discofox»
mahraganat»
electro bailando»
kawaii future bass»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,310 genres by Spotify as of 2018-11-18. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.