Every Noise at Once · baroque violin   scan   playlist   intro   pulse   edge
Alessandro Tampieri»
John Holloway»
Gottfried Von Der Goltz»
Evgeny Sviridov»
Lisa Rydberg»
Catherine Mackintosh»
Michelle Makarski»
Gunar Letzbor»
Elizabeth Blumenstock»
Monica Huggett»
Midori Seiler»
Robert Mealy»
Elizabeth Wallfisch»
Jaap Schröder»
Kati Debretzeni»
Fabrizio Haim Cipriani»
Enrico Onofri»
Ensemble Vintage Köln»
Thibault Noally»
Bjarte Eike»
Davide Monti»
Fabio Biondi»
Augusta McKay Lodge»
Johannes Pramsohler»
Sabine Stoffer»
Alice Harnoncourt»
Walter Reiter»
Ingrid Matthews»
Rémy Baudet»
Chiara Banchini»
Kreeta-Maria Kentala»
Hélène Schmitt»
Jeanne Lamon»
Leila Schayegh»
Lucy van Dael»
George Clifford»
Gli Incogniti»
Maya Homburger»
Nickolai Sheikov»
Sigiswald Kuijken»
Amandine Beyer»
Federico Guglielmo»
Rachel Podger»
Reinhard Goebel»
Giuliano Carmignola»
Elizabeth Wilcock»
Eduard Melkus»
Susanna Pell»
Pavlo Beznosiuk»
Simon Standage»
Richard Gwilt»
Enrico Gatti»
baroque»
recorder»
galante era»
early music»
early music ensemble»
english baroque»
baroque violin»
historically informed performance»
baroque ensemble»
spanish baroque»
german baroque»
italian baroque»
bohemian baroque»
violin»
melbourne bounce international»
hardcore techno»
moombahton»
hardcore breaks»
deep discofox»
remix»
deep happy hardcore»
hard bass»
breakbeat»
jump up»
kawaii future bass»
j-core»
jungle»
neurofunk»
drum and bass»
tekno»
happy hardcore»
bouncy house»
gabba»
hands up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,855 genres by Spotify as of 2019-03-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.