Every Noise at Once · baroque singing   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Ewa Gubańska»
Konstantin Derri»
Deborah Cachet»
Davy Cornillot»
Salomé Haller»
Giuseppina Bridelli»
Luanda Siqueira»
Bernard Deletré»
Françoise Masset»
Emőke Baráth»
Mathias Vidal»
Katherine Watson»
Sophie Rennert»
Lea Desandre»
Emmanuelle De Negri»
Stephan Van Dyck»
Gerlinde Samann»
Reinoud Van Mechelen»
Andreas Scholl»
Mirko Ludwig»
Anicio Zorzi Giustiniani»
Marco Beasley»
Jean-Sébastien Bou»
Arianna Vendittelli»
Caroline Bardot»
Aaron Sheehan»
Jill Feldman»
Claire Lefilliâtre»
Dagmar Saskova»
Daniela Skorka»
Eva Zaïcik»
Martina Belli»
Renaud Brès»
Isabelle Poulenard»
Riccardo Novaro»
Jérôme Corréas»
Marc Labonnette»
Carlo Vistoli»
Dominik Worner»
Anthea Pichanick»
Francesca Aspromonte»
Vivica Genaux»
Jakub Józef Orliński»
Chantal Santon Jeffery»
Céline Scheen»
Howard Crook»
Lisandro Abadie»
Luca Cervoni»
Caroline Weynants»
Etienne Bazola»
Julian Podger»
Sophie Junker»
David Hansen»
Monique Zanetti»
Jean-Francois Lombard»
Alain Buet»
Thomas Dolie»
Núria Rial»
Anna Starushkevych»
Christopher Lowrey»
Sonia Prina»
Philippe Jaroussky»
Violaine Le Chenadec»
Stefanie True»
Nicolas Brooymans»
Stephen Collardelle»
Giulia Semenzato»
Tim Mead»
Monika Mauch»
Ruby Hughes»
Elin Manahan Thomas»
Marie Lys»
Erica Eloff»
Lucile Richardot»
Judith Fa»
Marie-Frédérique Girod»
Emilie Renard»
Hasnaa Bennani»
Jean-Paul Fouchécourt»
Georg Poplutz»
early music ensemble»
classical countertenor»
medieval ensemble»
english baroque»
baroque ensemble»
baroque singing»
english renaissance»
latin american baroque»
early music»
medieval»
glass»
italian baroque»
historically informed performance»
galante era»
bohemian baroque»
french renaissance»
hardcore techno»
makina»
tekno»
jungle»
ragga jungle»
tekk»
drum and bass»
cantaditas»
hard dance»
bouncy house»
deep vocal house»
eurodance»
partyschlager»
breakbeat»
kawaii future bass»
hard bass»
hardcore breaks»
deep happy hardcore»
deep discofox»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,723 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-10. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.