Every Noise at Once · baroque ensemble   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Ensemble Baroque De Limoges»
Virtuosi Saxoniae»
Combattimento Consort Amsterdam»
La Stagione Frankfurt»
The English Concert»
Helsinki Baroque Orchestra»
European Union Baroque Orchestra»
Montréal Baroque»
Café Zimmermann»
Parnassi Musici»
Drottningholm Baroque Ensemble»
Il Giardino Armonico»
Tempesta Di Mare»
Bach Collegium Japan»
Arte dell'Arco»
Apotheosis Orchestra»
Le Concert Spirituel»
L'Orfeo Barockorchester»
Aradia Ensemble»
Les Musiciens du Louvre»
Les Chantres du Centre de Musique Baroque de Versailles»
Concerto Copenhagen»
Ensemble Symposium»
Ensemble Pygmalion»
Galilei Consort»
Europa Galante»
Capricornus Consort Basel»
Ensemble Clematis»
Academy of Ancient Music»
Linden Baroque Orchestra»
Freiburger Barockorchester»
La Chapelle Royale»
Collegium Musicum 90»
Akademie für Alte Musik Berlin»
Florilegium»
Echo du Danube Ensemble»
Cappella Mediterranea»
Le Consort»
Les Ombres»
Les Muffatti»
Ensemble Violini Capricciosi»
Chatham Baroque»
Ensemble Diderot»
The Scholars Baroque Ensemble»
Cappella Coloniensis»
Ensemble Fitzwilliam»
Drottningholms Barockensemble»
The Avison Ensemble»
Arion Ensemble»
London Baroque»
Tafelmusik Baroque Orchestra»
Berliner Barock Solisten»
Münchener Bach-Orchester»
L'Arpeggiata»
Collegium Instrumentale Brugense»
Camerata Köln»
Fretwork»
Capriccio Stravagante»
Ensemble Amarillis»
Le Banquet Céleste»
Aux Pieds du Roy»
Barokksolistene»
Ensemble Zefiro»
Capriccio Basel Baroque Orchestra»
Concerto Köln»
Handel & Haydn Society»
Les Arts Florissants»
New Trinity Baroque»
Ensemble les Surprises»
Musica Amphion»
Il Seminario Musicale»
Ricercar Consort»
Apollo's Fire»
L'Arte dell' Arco»
The Newberry Consort»
Venice Baroque Orchestra»
Chœur De Chambre De Namur»
Musica Fiata»
The Netherlands Bach Society»
English Baroque Soloists»
La Nuova Musica»
Ensemble J. M. Anciuti»
The Parley of Instruments»
L'Onda Armonica»
Musica ad Rhenum»
Ensemble Aurora»
Philharmonia Baroque Orchestra»
La Petite Bande»
Hespèrion XX»
Accademia Bizantina»
Ensemble Matheus»
Les Talens Lyriques»
Cambridge Baroque Camerata»
Ensemble Correspondances»
Stradivaria»
La Fenice»
La Chapelle Rhénane»
Concerto Italiano»
Marguerite Louise»
Les Nouveaux Caractères»
La Simphonie Du Marais»
Les Paladins»
Les Amis de Philippe»
Arte dei Suonatori»
Amsterdam Baroque Orchestra»
La Rêveuse»
Collegium Vocale 1704»
Musica Fiorita»
Il Complesso Barocco»
Ensemble Masques»
Fabio Biondi»
Le Poème Harmonique»
Brandywine Baroque»
Orchestra of the Age of Enlightenment»
Les Agrémens»
Holland Baroque»
La Voce Strumentale»
Musica Antiqua Köln»
Collegium Pro Musica»
The European Community Baroque Orchestra»
L'Estravagante»
United Continuo Ensemble»
Al Ayre Español»
L'Arte del mondo»
Boston Baroque»
La Serenissima»
Hespèrion XXI»
Amsterdam Baroque Orchestra & Choir»
Ensemble Baroque de Nice»
Trio Sonnerie»
Philippe Jaroussky»
Modo Antiquo»
I Fiori Musicali»
Irish Baroque Orchestra»
Ensemble 415»
Orfeo Orchestra»
Musica Antiqua Latina»
London Harpsichord Ensemble»
Il Fondamento»
American Baroque»
L'Achéron»
Le Concert Des Nations»
The Brook Street Band»
Aura Musicale Ensemble»
Ensemble Caprice»
early music ensemble»
classical countertenor»
medieval ensemble»
baroque ensemble»
choral»
musica antigua»
latin american baroque»
german baroque»
early music»
french opera»
baroque violin»
french baroque»
viol»
baroque singing»
recorder»
baroque»
classical performance»
italian baroque»
english baroque»
historically informed performance»
galante era»
bohemian baroque»
french renaissance»
hardcore techno»
deep happy hardcore»
moombahton»
hard bass»
deep discofox»
partyschlager»
tekk»
jump up»
drum and bass»
jungle»
cantaditas»
bouncy house»
hardcore breaks»
breakbeat»
melbourne bounce international»
kawaii future bass»
tekno»
uk dnb»
happy hardcore»
ragga jungle»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,377 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-26. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.