Every Noise at Once · baroque   scan   playlist   pulse   edge
Lars Ulrik Mortensen»
Anton Reinhold»
H. Purcell»
La Follia Salzburg»
Giovanni Battista Fasolo»
Jean-Baptiste Forqueray»
Fretwork»
Domenico Cimarosa»
Antonio Lotti»
Jean-Joseph Mouret»
Giovanni Battista Pergolesi»
Jules Massenet»
Carlo Farina»
Altri Stromenti»
Juan Gutiérrez de Padilla»
Johann Adolf Hasse»
Wilhelm Hieronymus Pachelbel»
Giuseppe Sammartini (1695-1750)»
Franz Tunder»
Reinhard Keiser»
William Byrd»
Johann Heinrich Schmelzer»
André Campra»
Pierre Hantaï»
Antonio Caldara»
Orchestra Da Camera Di Roma»
Heinrich Schütz»
Willem de Fesch»
Orlando Gibbons»
Da Camera»
Petronio Franceschini»
Ensemble Mirable»
Johann Rosenmüller»
Les Filles de Sainte Colombe»
Francesco Manfredini»
Santiago De Murcia»
Gregorio Allegri»
Silvius Leopold Weiss»
Johann Paul Von Westhoff»
Janine Johnson»
Alessandro Stradella»
Biagio Marini»
Tobias Hume»
Johann Christian Bach»
Johann Bach»
Antonio Bertali»
Yukari Nonoshita»
Rolf Lislevand»
Carlos Seixas»
Paul Goodwin»
Gustav Leonhardt»
Adam Falckenhagen»
Jean-Henri d'Anglebert»
Giovanni Maria Trabaci»
Antonio Salieri»
Charles Avison»
Gaspard Corrette»
Kimberly Reighly/Tom Moore»
John Dowland»
Luigi Boccherini»
Johann Melchior Molter»
William Boyce»
Luca Antonio Predieri»
Leonardo Leo»
Francesco Geminiani»
Giovanni Benedetto Platti»
Charles Mouton»
Francesco Scarlatti»
Christoph Bernhard»
Jean-François Dandrieu»
Pierre-Gabriel Buffardin»
Alessandro Grandi»
Marc-Antoine Charpentier»
Johann Adam Reincken»
Jacques Offenbach»
Tomaso Albinoni»
Thomas Arne»
Simone Stella»
Michelangelo Rossi»
Jacques Hotteterre»
Juan Cabanilles»
Antoine Forqueray»
Jacopo Peri»
Henry Purcel»
Francesco Gasparini»
Attilio Ariosti»
John Blow»
Edward Martin and Paul Berget»
Johann Caspar Ferdinand Fischer»
Giuseppe Valentini»
Jean-Nicolas Geoffroy»
Václav Karel Holan Rovenský»
Biber»
Antonio Maria Bononcini»
Francesco Onofrio Manfredini»
Johann Hermann Schein»
Louis de Caix d'Hervelois»
Giovanni Buonaventura Viviani»
Johann Jakob Froberger»
Giovanni Girolamo Kapsberger»
Giuseppe Tartini»
Claudio Monteverdi»
Hans Weck»
Thomas Tallis»
Luigi Rossi»
Alessandro Scarlatti»
John Stanley»
Giovanni Paisiello»
Michel Corrette»
Hanneke van Proosdij»
Daniel Purcell»
Louis-Claude Daquin»
Louis Marchand»
Rachel Podger»
Phebe Craig and Katherine Westine»
Agostino Steffani»
Johann Joseph Fux»
Christoph Graupner»
Charpentier»
Jean-Philippe Rameau»
Johann Nepomuk Hummel»
Schütz»
Les Voix Baroques»
Nicolas Gigault»
Trio Sonnerie»
Oberlin Consort Of Viols»
Nicolas de Grigny»
David Cramer»
Bocherrini»
Michael Gottman»
Marin Marais»
Antonio Cesti»
Collegium Aureum»
Maurice Greene»
Giacomo Carissimi»
Johann Ludwig Bach»
Francesco Cavalli»
Girolamo Fantini»
Nicolaus Bruhns»
Johannes Schenck»
Lotti»
Hector Berlioz»
Ignazio Albertini»
Ensemble Vermillian»
Giovanni Gabrieli»
Giovanni Pierluigi da Palestrina»
Musica Antiqua Köln»
Le Concert Des Nations»
Johann Kuhnau»
Georg Philipp Telemann»
Johann Pachelbel»
Alessandro Marcello»
Tarquinio Merula»
Johann Christoph Pezel»
Christopher Simpson»
Niccolò Jommelli»
Pietro Locatelli»
Baldassare Galuppi»
Jeremiah Clarke»
Jean-Marie Leclair»
Jean-Baptiste Lully»
Francesco Durante»
Michel Blavet»
Pietro Castrucci»
Markku Luolajan-Mikkola»
Jacques Duphly»
The Parley of Instruments»
Alfonso X El Sabio»
Luigi Cherubini»
Domenico Scarlatti»
Nicola Matteis»
Henri Dumont»
Samuel Scheidt»
Modo Antiquo»
Thomas Weelkes»
Heinrich Ignaz Franz von Biber»
François Couperin»
Marc'Antonio Ziani»
Michael Haydn»
Carl Heinrich Graun»
Francesco Bartolomeo Conti»
Muzio Clementi»
Philippe Jaroussky»
Jan Pieterszoon Sweelinck»
Georg Christoph Wagenseil»
Tafelmusik Baroque Orchestra»
Gottlieb Muffat»
Gaspar Sanz»
Giovanni Legrenzi»
Montréal Baroque»
Dario Castello»
Marco Marazzoli»
Guillaume de Machaut»
La Serenissima»
Il Giardino Armonico»
Michael Praetorius»
Riccardo Broschi»
London Baroque»
Johann Ludwig Krebs»
Johann Sebastian Bach»
Musica Franca»
Pieter Hellendaal»
César Franck»
Bernardo Storace»
Tomaso Antonio Vitali»
Bohuslav Matěj Černohorský»
Gottfried Heinrich Stölzel»
Antonio Vivaldi»
Sonnerie»
George Frideric Handel»
Barcelona Consort»
Johann Friedrich Fasch»
Arcangelo Corelli»
Giacomo Facco»
Domenico Zipoli»
Francesco Maria Veracini»
Orazio Benevolo»
Georg Matthias Monn»
Jehan Titelouze»
Leopold Mozart»
Giovanni Battista Sammartini»
Johann Joachim Quantz»
Guillaume Dufay»
Johannes Ockeghem»
Unico Wilhelm van Wassenaer»
Girolamo Frescobaldi»
Christophe Rousset»
Max Bruch»
Matthias Weckmann»
Bernardo Pasquini»
William Lawes»
Giovanni Battista Martini»
Giovanni Felice Sances»
Louis Couperin»
Jean-Féry Rebel»
Giovanni Battista Bassani»
Montserrat Figueras, Rolf Lislevand»
Louis-Nicolas Clérambault»
Nicola Porpora»
Musica Florea»
Stephen Stubbs»
Vincenzo Bellini»
Giuseppe Torelli»
James Bowman»
Benedetto Marcello»
Adriano Banchieri»
Pavel Josef Vejvanovsky»
Orlande de Lassus»
Anton Bruckner»
Johann David Heinichen»
Dietrich Buxtehude»
Tomaso Albioni»
Henry Purcell»
Joseph Bodin de Boismortier»
Robert de Visée»
Francesco Mancini»
Giulio Caccini»
Carl Philipp Emanuel Bach»
Jan Dismas Zelenka»
Gilles Jullien»
Barbara Strozzi»
Bedřich Smetana»
Georg Muffat»
Richard Egarr»
Armand-Louis Couperin»
Carlo Gesualdo»
Toyohiko Satoh»
Wilhelm Friedemann Bach»
Johann Georg Pisendel»
Carole Cerasi»
Jacques Gaultier»
Katherine Roberts Perl»
Evaristo Felice Dall'Abaco»
Carl Stamitz»
Christoph Willibald Gluck»
baroque»
consort»
choral»
classical period»
deep cello»
classical flute»
saxophone»
avant-garde»
contemporary composition»
early music»
renaissance»
violin»
harpsichord»
classical»
baroque ensemble»
orchestral»
early music ensemble»
classical performance»
romantic»
deep string quartet»
bouncy house»
deep vocal house»
italo dance»
deep discofox»
discofox»
jumpstyle»
eurodance»
workout»
hands up»
bubblegum dance»
breakbeat»
tekno»
moombahton»
jump up»
jungle»
makina»
hardcore breaks»
electro latino»
deep happy hardcore»
hardcore techno»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1534 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.