Every Noise at Once · balfolk   scan   playlist   intro   pulse   new
Balacordes Duo»
Embrun»
Duo Absynthe»
Balbrozijn»
Guichen»
Wim Claeys»
Bolteløkka Jentekor»
Accordzêam»
Kadril»
Kafe Koefet»
Vach'inton.g»
OMIRI»
Duo Blain-Leyzour»
Trio Dhoore»
Bal O'Gadjo»
Koun»
Tref»
Jeremiah McLane & Ruthie Dornfeld»
Väsen»
Celina Da Piedade»
Tribal Jâze»
Tangi Le Gall-Carre»
Die Irrlichter»
Elvie Miller and Naomi Morse»
Le Bal Brotto Lopez»
Duo Pilartz Gielen»
Zef»
Yann-Fañch Kemener»
Naragonia Quartet»
Carré Manchot»
Kv Express»
Danzante Banda Celta»
Zayendo»
ba.fnu»
Stefano Baldan»
Snaarmaarwaar»
Lyradanz»
Ad Vielle Que Pourra»
Bran»
Tud»
Blue Reed»
François Heim»
Shira Kammen»
Marins du Cotentin»
Gonnagles»
Naragonia»
Trio Trad»
Le Sextet à Claques»
Lirio»
Duo Tanghe - Coudroy»
Ar Re Yaouank»
Le Bour Bodros»
Os Cempes»
Rémi Geffroy»
Brotto-Lopez»
Blowzabella»
Herbadaboa»
Wouter en De Draak»
Wig a Wag»
Follia»
Musica calamus»
An Dro»
Strings & Things»
Amanida Folk»
Fleuves»
Amorroma»
Bagad Kemper»
Skolvan»
Coriandre»
Ball Noir»
Adriano Sangineto»
Simple Gifts»
Diwall»
Arvest»
Duivelspack»
Skeduz»
Startijenn»
Sterne»
Alzamantes»
Carlos Nuñez»
Peut-être Jeanne»
Duo Jonsson Coudroy»
FMB»
Hot Griselda»
Le Quintet à Claques»
Marialla»
Bernard Loffet»
AedO»
Brotto Lopez Sextet»
breton folk»
estonian folk»
celtic»
polish folk»
galician folk»
duluth indie»
finnish folk»
appenzeller folk»
traditional scottish folk»
croatian folk»
nepali pop»
accordeon»
portuguese folk»
isle of man indie»
flemish folk»
spanish folk»
balfolk»
psychedelic folk rock»
vermont indie»
indie folk»
irish neo-traditional»
turkish jazz»
italian new wave»
shibuya-kei»
indian rock»
new rave»
antiviral pop»
neue deutsche welle»
funk rock»
dominican indie»
doujin»
wonky»
breakcore»
south african punk»
chip hop»
abstract hip hop»
proto-techno»
hyperpop»
dusseldorf indie»
minecraft»
escape room»
uae indie»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-06. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.