Every Noise at Once · bahai   scan   playlist   intro   pulse
Nabilinho (Baha'i, Bahai)»
Ed Vandendool»
Cristopher Faizi»
The Bahá'í Chorale»
Calling Waiting Searching»
Eric Dozier & JB Eckl»
Emma Layli»
Tara Ellis»
Maureen Hunter & Niaz McGuire»
Mulopo Mulomede»
Kiskadee»
Devon Gundry»
Smith & Dragoman»
Matthew Levine»
Baha'i House of Worship»
Elden Kelly»
Chelsea-Lyne»
Anke Keitel»
Grant Hindin Miller»
Leonor Dely»
Eric Harper»
Russ Salton»
MJ Cyr»
Anna McDonald»
Tom Francis»
David Hunt»
Elika Mahony»
Jigsaw Jones»
Bonnie Lisbeth»
Lin Cheng»
David Noll»
TaliaSafa»
Katharine Key»
Elika Ehsani Mahony»
Bahiyyih»
Boston Praise Collective»
Tahereh»
Lotus In The Mudd (Baha'i, Bahai)»
Eric Dozier»
Karim Rushdy»
Tom Price»
Walter Heath»
Nabil and Karim»
Martin Kerr»
Nabil & Karim (Baha'i, Bahai)»
Luke Slott»
Richard Leigh»
6th Annual Baha'i Choral Music Festival Choir»
J.B. Eckl»
Munirih Sparrow»
Shadi Toloui-Wallace»
Eddie Glenn»
Vedad»
Kamal Siegel»
Ramine Yazhari»
Leonor Dely & Millero Congo»
Devon Gundry (BAHA'I, BAHAI)»
Red Grammer»
Joe Crone»
Farzad»
Tyler McLaughlin»
Paul Seaforth»
Sam Garrett»
Susan Engle and Jean White»
KC Porter»
Caroline Mackay»
Mo Shref»
Ann-Sofie Wensbo»
Zhao Li»
Robert Gillies»
Bella Canto»
Diana Howlett»
Travis Birch»
Gyenyame»
Laura Harley»
Rowshan»
Bruce Grover»
Bob Alcivar»
Badasht»
bahai»
polynesian pop»
southern soul blues»
pop catracho»
greek hip hop»
brazilian hip hop»
trap argentino»
thai hip hop»
kwaito»
chinese hip hop»
smooth soul»
bristol indie»
space rock»
slow core»
martial industrial»
canadian post-rock»
neofolk»
brazilian lo-fi rock»
turkish experimental»
rock noise»
police band»
experimental psych»
norwegian experimental»
deep space rock»
bagpipe»
canterbury scene»
post-rock»
italian progressive rock»
rune folk»
japanese psychedelic»
polish experimental»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,460 genres by Spotify as of 2018-12-18. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.