Every Noise at Once · avant-garde jazz   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Pharaoh Sanders»
Aki Takase»
Paul Motian»
Roy Haynes»
Elvin Jones»
Eric Dolphy»
Lee Konitz»
Chico Freeman»
Don Cherry Quintet»
Roscoe Mitchell»
Nels Cline»
Barry Guy»
Vijay Iyer»
Han Bennink»
Arto Tunçboyacıyan»
ICP Orchestra»
Clifford Jordan»
Pete La Roca»
Sonny Clark»
Freddie Hubbard»
Jeanne Lee»
Blue Mitchell»
Sun Ra Arkestra»
Sun Ra»
Kenny Dorham»
Dave Holland Quartet»
Bennie Maupin»
Don Pullen»
Ed Blackwell»
Sun Ra & His Arkestra»
Dave Liebman»
Art Blakey & The Jazz Messengers»
Andrew Hill»
Billy Harper»
Wood»
Craig Taborn»
Ran Blake»
Bobby Hutcherson»
Albert Ayler»
David S. Ware»
Ahmad Jamal»
Peter Brötzmann»
Jackie McLean»
Anthony Braxton Quartet»
Horace Silver»
Julius Hemphill»
Tony Williams»
Evan Parker»
Jaki Byard»
Joe Henderson»
Jeff Parker»
Sunny Murray»
Scott Fields»
Wayne Shorter»
Frank Wright»
James Blood Ulmer»
Nicole Mitchell»
John Tchicai»
Don Byron»
Trio 3»
Archie Shepp»
Rudresh Mahanthappa»
Rahsaan Roland Kirk»
Ivo Perelman»
Bud Powell»
Roland Kirk Quartet»
Randy Weston»
William Parker»
Derek Bailey»
Matana Roberts»
Geri Allen»
Charles Gayle»
Fred Anderson»
Wadada Leo Smith»
World Saxophone Quartet»
Kenny Wheeler»
Ornette Coleman»
Charles Lloyd»
John Zorn»
Pharoah Sanders»
Albert Ayler Quintet»
Lennie Tristano»
Joe Harriott»
Sonny Sharrock»
Dexter Gordon»
Daniel Carter»
Mostly Other People Do The Killing»
Dawn of Midi»
Pat Metheny»
Kahil El'Zabar's Ritual Trio»
Ron Carter»
Martin»
The Peter Brötzmann Octet»
Ken McIntyre»
Miles Davis Quintet»
Joe Mcphee»
Larry Young»
Last Exit»
Charles Mingus»
Hamiet Bluiett»
Gary Burton»
Horace Tapscott»
Noah Howard»
Joe Lovano»
Joachim Kühn»
McCoy Tyner»
Dave Holland Quintet»
The Gil Evans Orchestra»
Oliver Lake»
Jimmy Lyons»
Marty Ehrlich»
The Peter Brotzmann Sextet»
David S. Ware Quartet»
Jemeel Moondoc»
Billy Bang»
Don Cherry»
Paul Bley»
Marilyn Crispell»
David Murray Quintet»
Chris Potter»
Leroy Jenkins»
Mary Halvorson»
Idris Ackamoor»
John Carter»
Bill Dixon»
Ellery Eskelin»
The Vandermark 5»
Mike Garson»
Max Roach»
John Surman»
Andrew Cyrille»
Grant Green»
Cecil Taylor»
Henry Threadgill Sextett»
Frank Lowe»
Booker Little»
Globe Unity Orchestra»
Jack DeJohnette»
Sam Rivers»
Jimmy Giuffre»
The Bad Plus»
Kenny Garrett»
Mal Waldron»
Ernest Dawkins»
Matthew Shipp»
Gil Evans»
Misha Mengelberg»
Anthony Braxton»
Ken Vandermark»
Mat Maneri»
George Adams»
Dave Douglas»
Marion Brown»
Art Ensemble Of Chicago»
Oliver Nelson»
Booker Ervin»
Johnny Griffin»
Terry Riley»
David Murray»
Arthur Blythe»
George Russell»
Elliott Sharp»
Alexander von Schlippenbach»
John Abercrombie»
Dewey Redman»
Vijay Iyer Trio»
Brad Mehldau»
Lee Morgan»
Rashied Ali»
Grachan Moncur III»
Bill Frisell»
Yusef Lateef»
Joseph Jarman»
Charlie Haden»
Alice Coltrane»
John Coltrane Quartet»
Thelonious Monk Quartet»
Django Bates»
Albert Mangelsdorff»
Alex von Schlippenbach»
Art Farmer»
Theo Jörgensmann»
Tim Berne»
Woody Shaw»
Old And New Dreams»
Eric Dolphy Quintet»
Noël Akchoté»
Lester Bowie»
Gary Peacock»
Muhal Richard Abrams»
Henry Threadgill»
Steve Lacy»
Hank Mobley»
Roswell Rudd»
Carla Bley»
Dave Holland»
deep free jazz»
jazz double bass»
jazz fusion»
fourth world»
central asian folk»
contemporary post-bop»
jazz violin»
hindustani instrumental»
danish jazz»
contemporary jazz»
italian jazz»
jazz trumpet»
jazz»
jazz funk»
jazz brass»
jazz composition»
stride»
soul jazz»
hard bop»
classical clarinet»
free improvisation»
oud»
swedish jazz»
cool jazz»
bebop»
jazz drums»
jazz piano»
avant-garde jazz»
free jazz»
jazz saxophone»
j-poprock»
ebm»
electropowerpop»
neo-industrial rock»
j-idol»
vocaloid»
alt-idol»
j-core»
tropical pop edm»
electro-industrial»
futurepop»
neue deutsche harte»
denpa-kei»
hardcore techno»
edm»
happy hardcore»
dark electro-industrial»
anime cv»
industrial metal»
aggrotech»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1927 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.