Every Noise at Once · austro-german modernism   scan   playlist   intro   pulse   new
Hermann Heiss»
Bernd Alois Zimmermann»
Werner Egk»
Boris Blacher»
Josef Matthias Hauer»
Eric Zeisl»
Fritz Heinrich Klein»
Bernhard Sekles»
Eberhard Werdin»
Leopold Spinner»
Kurt Hessenberg»
Martin Scherber»
Wilhelm Grosz»
Arnold Schoenberg»
Eduard Erdmann»
Hans Gál»
Stefan Wolpe»
Karl Amadeus Hartmann»
Wolfgang Fortner»
Hanns Eisler»
Johannes Driessler»
Herbert Eimert»
Ernst Toch»
Kurt Weill»
Anton Webern»
Harald Genzmer»
Ernst Hermann Meyer»
Viktor Ullmann»
Karol Rathaus»
Joseph Ahrens»
Jürg Baur»
Dietrich Erdmann»
Theodor Berger»
Hans Werner Henze»
Hugo Distler»
Berthold Goldschmidt»
Günter Bialas»
Paul Dessau»
Alban Berg»
Heinz Tiessen»
Paul Hindemith»
Franz Schreker»
Zikmund Schul»
Josef Schelb»
Hermann Reutter»
Erich Zeisl»
Egon Wellesz»
Ernst Krenek»
Hanns Jelinek»
Rudi Stephan»
Karl Höller»
Günter Raphael»
Johann Nepomuk David»
hungarian contemporary classical»
contemporary classical»
neoclassicism»
quatuor a cordes»
swiss contemporary classical»
swedish classical»
danish classical»
french romanticism»
german romanticism»
german opera»
israeli classical»
australian classical»
italian contemporary classical»
british contemporary classical»
irish classical»
austro-german modernism»
late romantic era»
danish contemporary classical»
czech contemporary classical»
russian contemporary classical»
avant-garde»
early modern classical»
serialism»
euro hi-nrg»
discofox»
hardcore breaks»
ragga jungle»
bubblegum dance»
mahraganat»
partyschlager»
breakbeat»
cantaditas»
disco polo»
eurodance»
deep happy hardcore»
jump up»
jungle»
bouncy house»
deep vocal house»
spanish electropop»
hard bass»
italo dance»
deep discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,002 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-25. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.