Every Noise at Once · austrian jazz   scan   playlist   new
Martin Spengler & die foischn Wiener»
Elias Stemeseder»
Erwin Schmidt»
Memplex»
SaxoFOUR»
Synesthetic Octet»
Christoph Pepe Auer Quartet»
Karl Ratzer»
Simone Kopmajer»
Verena Zeiner»
Ulrich Drechsler Quartet»
Angela Tröndle»
Philippine Duchateau»
Echo Boomer»
Mario Rom's Interzone»
Klaus Paier»
Sabina Hank»
Martin Reiter»
Ulrich Drechsler Trio»
Fainschmitz»
Wolfgang Muthspiel Sextet»
Synesthetic 4»
Month Of Sundays»
JazzWerkstatt Wien»
Karl Ratzer Trio»
Donauwellenreiter»
Harry Sokal»
David Helbock Trio»
Raphael Wressnig»
Christian Bakanic»
Robert Schönherr»
Max Nagl Trio»
Klemens Marktl»
The Upper Austrian Jazz Orchestra»
BartolomeyBittmann»
Raphael Wressnig's Organic Trio»
Christoph Pepe Auer»
Agnes Heginger»
Sketchbook Quartet»
Nenad Vasilic»
Zsófia Boros»
David Helbock»
chuffDRONE»
Edi Nulz»
Jon Sass»
Kompost 3»
Philipp Nykrin»
Diknu Schneeberger Trio»
Georg Breinschmid»
Christian Muthspiel»
Namby Pamby Boy»
Wieder, Gansch & Paul»
Wolfgang Puschnig»
Otto Lechner»
Woody Black 4»
Café Drechsler»
Ulrich Drechsler»
Jazz Bigband Graz»
Philipp Nykrin Trio»
Die Strottern»
Atanas Dinovski»
Purple Is The Color»
Hi5»
Rudi Wilfer»
RaaDie»
Little Rosies Kindergarten»
Federspiel»
Wolfgang Muthspiel»
Willi Landl»
Lorenz Raab»
Das Großmütterchen Hatz Salon Orkestar»
Shake Stew»
mallet»
danish modern jazz»
electric bass»
australian jazz»
classic japanese jazz»
portuguese jazz»
brazilian modern jazz»
jazz fusion»
jazz composition»
canadian modern jazz»
argentine jazz»
scottish jazz»
dutch jazz»
spanish jazz»
jazz catala»
austrian jazz»
swedish jazz»
korean jazz»
danish jazz»
harmonica jazz»
belgian jazz»
rap rock»
russian punk rock»
indie rockism»
candy pop»
j-poprock»
neue deutsche harte»
j-pop»
denpa-kei»
coventry indie»
german alternative rock»
anime latino»
vocaloid»
anime rock»
electropowerpop»
russian punk»
hungarian rock»
dortmund indie»
j-division»
eurobeat»
wrestling»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,071 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-11-27. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.