Every Noise at Once · australian experimental   scan   playlist   new
The Strange Forces»
Crab Smasher»
Adrian Klumpes»
Wilson Tanner»
Laurence Pike»
Mark Pritchard»
Rabbit Island»
Robin Fox»
John Watermann»
Elbee»
Rites Wild»
Kane Ikin»
Yunzero»
Pimmon»
Melodie Nelson»
Scattered Order»
Sui Zhen»
Worng»
Regional Curse»
Thomas Hardisty»
Yolke»
Jonny Telafone»
Simon J Karis»
F Ingers»
Eleventeen Eston»
Ektoise»
Mick Turner»
Kusum Normoyle»
NYZ»
Lawrence English»
MY DISCO»
Glamour Lakes»
Tilman Robinson»
Lost Salt Blood Purges»
Textile Audio»
Ben Frost»
Ptwiggs»
Jonnine»
Andrew Tuttle»
Poland»
Wytchings»
Gail Priest»
solo andata»
Ron Nagorcka»
Superdensecrushloadfactor»
HTRK»
Half Speed»
The Necks»
Makeda»
Collector»
KYÜ»
Del Lumanta»
Knitted Abyss»
Gentleforce»
Peon»
Paneye»
Automating»
Shinjuku Thief»
Howling Cloud»
A Country Practice»
Bum Creek»
Dandelion Wine»
Peter Knight»
Bonnie Mercer»
David Thrussell»
Arundel»
Justice Yeldham»
Warren Burt»
CORIN»
Terminal Sound System»
Shye»
Philomath»
Jasmine Guffond»
Brambles»
Kevin Purdy»
Danger Beach»
Pelican Daughters»
aheadphonehome»
Broken Chip»
Mookoid»
Hemlock Ladder»
Robert Curgenven»
Erasers»
Panoptique Electrical»
Oren Ambarchi»
Matthew Revert»
K Mason»
dark jazz»
polish experimental»
scorecore»
abstractro»
drone psych»
dark ambient»
spanish experimental»
video game music»
turkish experimental»
experimental synth»
norwegian experimental»
mandible»
hauntology»
italian experimental»
canadian experimental»
australian experimental»
new isolationism»
ambient industrial»
iranian experimental»
danish experimental»
polish ambient»
azonto»
nigerian pop»
pop reggaeton»
coupe decale»
rap kreyol»
zouglou»
azontobeats»
punjabi pop»
cumbia pop»
funk evangelico»
spanish reggae»
panamanian pop»
italian reggae»
nigerian hip hop»
afro dancehall»
musique guadeloupe»
j-reggae»
czsk reggae»
sega mauricien»
zimdancehall»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,531 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-07-10. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.