Every Noise at Once · australian electropop   scan   playlist   intro   pulse   edge   2018   new
OC3ANEYES»
Mild Joy»
Joni in the Moon»
Blake Rose»
MOZA»
ELKI»
Maribelle»
Jess Kent»
Chymes»
Kids At Midnight»
Georgia Mae»
Confidence Man»
Ngaiire»
Cut Copy»
OKBADLANDS»
Antony & Cleopatra»
Alice Ivy»
London Topaz»
Moon Holiday»
Thandi Phoenix»
Resin Moon»
PNAU»
Aeora»
Empire of the Sun»
Flume»
Willow Beats»
Hi Life »
Darcy Baylis»
illstrtd»
PNK FME»
RIVAH»
JVLY»
Tiarne»
Hartway»
RÜFÜS DU SOL»
Peking Duk»
Eves The Behavior»
Two Birds One»
Fluir»
Donatachi»
Jannah Beth»
Eilish Gilligan»
Huntly»
JPL»
Oscar Key Sung»
Phebe Starr»
Lakyn»
Gordi»
emaar»
JOY.»
KAYEX»
Imbibe»
Nick Murphy / Chet Faker»
Miami Horror»
FAIRCHILD»
She's My You»
China Roses»
Bajillionaire»
HARLI»
GRRL PAL»
CXLOE»
Kota Banks»
Hopium»
Isabel»
Kira Puru»
Essie Holt»
POLOSHIRT»
Muki»
HANDSOME»
Scraps»
solipsynthm»
canadian electropop»
swedish electropop»
pop»
deep pop edm»
indie poptimism»
deep dance pop»
australian dance»
mexican indie»
electropop»
australian electropop»
australian alternative pop»
new rave»
venezuelan indie»
cape town indie»
neo-synthpop»
aussietronica»
swedish synthpop»
cedm»
alternative dance»
chinese electropop»
hyperpop»
indietronica»
throat singing»
moog»
canterbury scene»
british jazz»
school ensemble»
spiritual jazz»
experimental»
brass band»
duluth indie»
sitar»
prog quebec»
vintage french electronic»
jazz orchestra»
zeuhl»
native american»
swedish prog»
finnish jazz»
chant basque»
jazz chileno»
outsider»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,932 genres by Spotify as of 2019-04-19. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.