Every Noise at Once · australian americana   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
The Winnie Blues»
Bennett Bowtell Urquhart»
Tori Forsyth»
Taylor Pfeiffer»
Scarlet's Way»
Ayleen O'Hanlon»
Imogen Clark»
The Teskey Brothers»
Ben Leece»
Lo Carmen»
Montgomery Church»
John Flanagan Trio»
Harry Hookey»
Little Georgia»
Tullara»
Sal Kimber & The Rollin' Wheel»
Jackie Bristow»
The Weeping Willows»
Sam Newton»
Lachlan Bryan And The Wildes»
Brian Cadd»
Shane Nicholson»
The Audreys»
Jen Mize»
Smith & Jones»
William Alexander»
Jordie Lane & The Sleepers»
The Ahern Brothers»
Clare Bowen»
Helen Townsend»
Tenderfoot»
Kasey Chambers»
Matt Joe Gow»
Loren Kate»
James Kenyon»
PJ Michael & The Banditas»
Raised By Eagles»
Melody Moko»
Oh Pep!»
Katie Brianna»
Falls»
Great Aunt»
Tracy McNeil & The GoodLife»
The Mae Trio»
Kelly Brouhaha»
William Crighton»
Perch Creek»
Genni Kane»
James Ellis and the Jealous Guys»
The Wilson Pickers»
Bill Chambers»
Kara Grainger»
Ruby Boots»
Wagons»
Jordan Merrick»
Fanny Lumsden»
Tom West»
Andrew Swift»
Josh Rennie-Hynes»
Catherine Britt»
Gretta Ziller»
Allison Forbes»
Georgia State Line»
Tracy McNeil»
The Heggarties»
Liz Stringer»
Wilsn»
All Our Exes Live in Texas»
Hana and Jessie-Lee»
Eagle & the Wolf»
country quebecois»
dutch americana»
classic eurovision»
classic norwegian pop»
indie quebecois»
lilith»
neo-singer-songwriter»
australian americana»
nashville singer-songwriter»
folk brasileiro»
lldm»
deep latin christian»
classic israeli pop»
australian country»
novos talentos brasileiros»
ryukyu ongaku»
italian pop»
cantautor»
alaska indie»
israeli singer-songwriter»
german indie folk»
channel pop»
russian post-punk»
hardvapour»
jamtronica»
baja indie»
grave wave»
slovenian indie»
witch house»
wonky»
future funk»
otacore»
uk post-punk»
demoscene»
macedonian indie»
proto-techno»
chinese experimental»
vaporwave»
plunder»
industrial»
dusseldorf indie»
no wave»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-06. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.