Every Noise at Once · arkansas country   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Phil McGarrah»
Joy Lynn White»
Kelsey Lamb»
David Adam Byrnes»
Bonnie Brown»
Adam Hambrick»
Cory Jackson»
Austin Pool»
Heath Sanders»
Arlene Harden»
Jason Campbell»
Ashleigh Rogers»
Georgia Holt»
Tori Miller»
Bree Ogden»
James T. Horn»
Martin Delray»
Route 358»
Charlie Rich»
Justin Moore»
Iris DeMent»
Conway Twitty»
Royal Wade Kimes»
Trent Harmon»
Joanne Cash»
Mack Self»
Bill Rice»
Jimmy Driftwood»
Glen Campbell»
David Frizzell»
Bonnie Montgomery»
Jim Ed Brown»
T. Texas Tyler»
Yankton»
Erin Enderlin»
Savannah Morris»
Slim Rhodes»
Barbara Fairchild»
Caleb Ryan Martin»
Joe Nichols»
Palmer Lee»
Ashley McBryde»
Shawn Camp»
Wayne Raney»
Lefty Frizzell»
Narvel Felts»
Jimmy Wakely»
Billy Lee Riley»
Collin Raye»
Vernon Oxford»
Johnny Cash»
Joe Purdy»
Billy Bob Thornton»
Elise Davis»
Ed Bruce»
Skeets McDonald»
Tommy Cash»
Patsy Montana»
Matt Stell»
Tracy Lawrence»
Brian McComas»
Mark Currey»
John Hughey»
The Shotgunbillys»
Bobby Bones»
Jared Blake»
Lance Carpenter»
Barrett Baber»
Ten Penny Gypsy»
Wyatt Putman»
Melvin Endsley»
A Rowdy Faith»
Ward Davis»
Phil McGarrah & Runnin On Empty»
Blane Howard»
William Blackart»
chicago blues»
harmonica blues»
swing italiano»
irish pub song»
bush ballad»
malawian folk»
samba»
folklore chileno»
honky tonk»
shanty»
outlaw country»
oklahoma country»
mexican traditional»
arkansas country»
cowboy western»
grave wave»
electronic djent»
deep gothic post-punk»
chinese post-punk»
industrial rock»
cyberpunk»
dark post-punk»
post-punk mexicano»
russian shoegaze»
rhythm game»
japanese shoegaze»
nintendocore»
dark wave»
italian post punk»
rock gotico»
italian gothic»
gothic doom»
digital hardcore»
spanish post-punk»
corrosion»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,388 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-28. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.