Every Noise at Once · anime score   scan   playlist   intro   pulse
Masanori Takumi»
光田康典»
Keiichi Oku»
Satoshi Takebe»
Kyohei Tsutsumi»
Tetsuya Takahashi»
Ohashi Trio»
Keiichi Suzuki»
Ichiro Araki»
Yuki Hayashi»
Yukiyo Nakamura»
Yuri Habuka»
BIGYUKI»
Norihito Sumitomo»
Toshiyuke Watanabe»
Takashi Watanabe»
Susumu Ueda»
Masamichi Shigeno»
Rei Kondoh»
畑亜貴»
Yosuke Yamashita»
Taisei Iwasaki»
Susumu Hirasawa»
Yugo Kanno»
Takefumi Haketa»
Ryuichi Sakamoto»
Toshihiko Sahashi»
Seifuku»
Nobuyuki Nakajima»
Yoshihisa Hirano»
Ryo Fujimura»
Hideaki Takatori»
Yuma Yamaguchi»
34423»
Remedios»
Yoko Shimomura»
Manzo»
Yuji Ohno & Lupintic Five»
Taro Iwashiro»
Chiaki Ishikawa»
Hajime Mizoguchi»
Yasuharu Takanashi»
Nausicaa»
Hiroyuki Sawano»
Kensuke Ushio»
山下康介»
Ryo Yoshimata»
Akira Senju»
Ryudo Uzaki»
Isao Tomita»
Yukie Nishimura»
Mina Kubota»
宮崎歩»
Takuro Yoshida»
Kenji Kawai»
Akihiko Matsumoto»
Michiru Oshima»
Naoki Sato»
Joe Hisaishi»
Takashi Kako»
Yusuke Honma»
Tetsuya Komuro»
Yoichiro Yoshikawa»
Akiko Shikata»
eba»
Shiro Sagisu»
Taro Hakase»
Haruomi Hosono»
Jun Miyake»
Takatsugu Muramatsu»
Goro Ito»
Taku Iwasaki»
Co»
Yuji Ohno»
Daisuke Asakura»
Takeshi Nakatsuka»
Yoshiki»
Katsuhisa Hattori»
Yoko Kanno»
Yoshihiro Ike»
Toshiyuki Honda»
Takayuki Hattori»
Kentaro Haneda»
Nobuyuki Tsujii»
Toru Takemitsu»
Kiyoshi Yoshida»
Marco D'Ambrosio»
video game music»
christian relaxative»
anime»
japanese jazz»
dark jazz»
kirtan»
healing»
new age»
didgeridoo»
theme»
hauntology»
fourth world»
japanese classical»
scorecore»
cello»
j-ambient»
drone psych»
ambient»
bow pop»
anime score»
vintage italian soundtrack»
euroska»
j-rap»
zouglou»
punjabi»
polish reggae»
arabic hip hop»
swedish eurodance»
go-go»
j-reggae»
k-hop»
italian hip hop»
karneval»
bulgarian hip hop»
afrobeats»
coupe decale»
nerdcore»
malaysian hip hop»
grime»
israeli hip hop»
bhangra»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1725 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.