Every Noise at Once · american romanticism   scan   playlist
Margaret Ruthven»
Martinus van Gelder»
Henry Schoenefeld»
Bernardus Boekelman»
Sidney Homer»
Louis Lombard»
Edgar Stillman Kelley»
Carl Hillmann»
Charles Crozat Converse»
Ethelbert Nevin»
John Knowles Paine»
Walter Damrosch»
Charles Sanford Skilton»
David Stanley Smith»
Harvey Worthington Loomis»
Anthony Philip Heinrich»
Rubin Goldmark»
Henry Holden Huss»
Felix Borowski»
Elinor Remick Warren»
Victor Herbert»
Arthur Hartmann»
Frederick Shepherd Converse»
Henry Hadley»
Lily Strickland»
Eugene Dede»
Margaret Ruthven Lang»
Horatio Parker»
Charles Lucien Lambert»
Mason, Lowell»
Edward MacDowell»
Arthur Foote»
Quincy Porter»
Henry F. Gilbert»
William Humphreys Dayas»
Cecil Burleigh»
Charles Martin Loeffler»
Amy Beach»
Carlos Troyer»
Louise Talma»
Charles Wakefield Cadman»
Florence Beatrice Price»
John Philip Sousa»
Preston Ware Orem»
George Frederick Bristow»
Ludwig Bonvin»
Robert Nathaniel Dett»
William Henry Fry»
Carl Busch»
Blair Fairchild»
Paul Miersch»
W. Eugene Thayer»
Harry Burleigh»
Arthur Farwell»
Gena Branscombe»
Dudley Buck»
Louis Moreau Gottschalk»
William Mason»
Edmond Dede»
George Templeton Strong»
Richard Storrs Willis»
Arthur Bird»
Stephen Foster»
Helen Hopekirk»
Arthur Whiting»
Reginald De Koven»
George Whitefield Chadwick»
concert band»
classical trumpet»
classical flute»
historical keyboard»
british brass band»
post-romantic era»
brass ensemble»
american modern classical»
wind ensemble»
belgian contemporary classical»
american romanticism»
hardcore techno»
moombahton»
spanish electropop»
j-dance»
bubblegum dance»
deep discofox»
discofox»
australian dance»
remix»
electropowerpop»
deep happy hardcore»
jump up»
vocaloid»
kawaii future bass»
happy hardcore»
electronic trap»
bouncy house»
deep vocal house»
eurodance»
hands up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,855 genres by Spotify as of 2019-03-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.