Every Noise at Once · american contemporary classical   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Gregory Short»
Benjamin Boretz»
Harry Partch»
Morten Lauridsen»
Daniel Asia»
Stephen Albert»
Earle Brown»
Milton Babbitt»
Aaron Jay Kernis»
John Corigliano»
Arnold Rosner»
Bright Sheng»
Roberto Sierra»
Peter Scott Lewis»
Ian Krouse»
Lou Harrison»
Richard Danielpour»
Adrienne Albert»
Peter Schickele»
Stephen Hartke»
Joan Tower»
Haskell Small»
James Tenney»
Pozzi Escot»
Paul Moravec»
Conlon Nancarrow»
Eleanor Cory»
Ben Johnston»
Christopher Mohr»
Miguel del Águila»
James Adler»
Jack Gallagher»
Joseph Schwantner»
Michael Daugherty»
Paul Chihara»
Michael Schelle»
José Luis Greco»
Dan Welcher»
Paul Reale»
Steve Reich»
Conrad Susa»
James Hartway»
Scott Wheeler»
Jan Swafford»
Salvatore Martirano»
Bruce Adolphe»
John Cage»
David Borden»
Frank Ticheli»
John Adams»
Chester Biscardi»
Dennis Eberhard»
Jacob Druckman»
Roger Lee Hall»
Robert Moran»
David Schiff»
Thomas Beveridge»
Easley Blackwood»
Robert Morris»
Frank Ferko»
Thomas Pasatieri»
Donald Martino»
Pauline Oliveros»
Charles Wuorinen»
Dan Locklair»
Morton Subotnick»
Elliott Schwartz»
Alvin Lucier»
Donal Fox»
David L. Post»
Bruce Wolosoff»
Thomas Albert»
Harold Meltzer»
Jonathan Berger»
David Winkler»
Terry Riley»
Paul Schoenfield»
George Tsontakis»
Julius Eastman»
Ellen Taaffe Zwilich»
Margaret Brouwer»
Paul Salerni»
Michael Gandolfi»
Robert Ashley»
Roger Bourland»
Tom Johnson»
Joan La Barbara»
Maryanne Amacher»
William Bolcom»
Peter Lieberson»
Morton Feldman»
Peter Westergaard»
Michael Alec Rose»
Charles Amirkhanian»
Robert Een»
Behzad Ranjbaran»
Phillip Ramey»
Stefan Wolpe»
David Del Tredici»
Robert Suderburg»
Ralph Shapey»
Meredith Monk»
Larry Austin»
Stephen Paulus»
La Monte Young»
George Crumb»
Stuart Dempster»
Alvin Curran»
Jan Bach»
Richard Wernick»
Stanley Walden»
Adolphus Hailstork»
Richard Maxfield»
David Gompper»
Gloria Coates»
Jon Appleton»
Judith Lang Zaimont»
David DeBoor Canfield»
Hannibal Lokumbe»
Sebastian Currier»
David Tudor»
Cindy McTee»
Andy Teirstein»
Richard Festinger»
Steven R. Gerber»
William Albright»
Douglas Knehans»
Frederic Rzewski»
Ruth Anderson»
Christopher Rouse»
Harold Budd»
Harvey Sollberger»
Claude Baker»
Walter Saul»
Craig Russell»
Samuel Jones»
Thomas Oboe Lee»
Gerald M. Shapiro»
Benjamin Lees»
Marvin David Levy»
Philip Glass»
David Maslanka»
Juliana Hall»
Mario Davidovsky»
John Harbison»
Bernard Rands»
James Lentini»
avant-garde»
american contemporary classical»
oriental classical»
contemporary classical»
portuguese contemporary classical»
chinese classical»
musique concrete»
drone»
italian contemporary classical»
dutch contemporary classical»
minimalism»
russian modern classical»
australian classical»
neoclassicism»
microtonal»
korean classical performance»
tzadik»
czech contemporary classical»
russian contemporary classical»
israeli classical»
free improvisation»
swiss contemporary classical»
spanish contemporary classical»
early modern classical»
acousmatic»
hungarian contemporary classical»
danish contemporary classical»
japanese electropop»
bouncy house»
deep happy hardcore»
deep discofox»
partyschlager»
discofox»
k-pop girl group»
cantaditas»
deep vocal house»
eurodance»
disco polo»
spanish electropop»
italo dance»
ragga jungle»
oktoberfest»
magyar mulatos»
mahraganat»
jump up»
hard bass»
bubblegum dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,674 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-02. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.