Every Noise at Once · american 21st century classical   scan   playlist   intro   pulse
Charlie Wilmoth»
Anthony Vine»
Ben Hackbarth»
James Romig»
Caroline Shaw»
Carl Schimmel»
Daniel Wohl»
Alla Borzova»
Kenji Bunch»
Nico Muhly»
Gabriela Lena Frank»
Mohammed Fairouz»
Pat Muchmore»
Caleb Burhans»
Michael Gordon»
Hsu Chiayu»
Jennifer Higdon»
Erik Griswold»
Sarah Kirkland Snider»
Lera Auerbach»
Mark Grey»
Michael Sidney Timpson»
Michael Byron»
Mason Bates»
Michael Torke»
James Aikman»
Raven Chacon»
Evan Ziporyn»
Eric Moe»
Lawrence Dillon»
Joel Puckett»
Jonathan Leshnoff»
Richard Beaudoin»
Paola Prestini»
Avner Dorman»
Kevin Puts»
Roshanne Etezady»
Phil Kline»
David Lang»
Julia Wolfe»
Peter Garland»
David Ludwig»
Judd Greenstein»
Clint Needham»
Nicholas Anthony Ascioti»
Eric Whitacre»
Joseph Hallman»
Gregory Hutter»
Cristina Spinei»
Dan Trueman»
Michael Hersch»
Gabriel Kahane»
Kenneth Fuchs»
Daron Hagen»
Jefferson Friedman»
Carson Cooman»
Steven Mackey»
Tyondai Braxton»
John Luther Adams»
Lisa Bielawa»
Eric Wubbels»
Du Yun»
Matthew Welch»
Paula Matthusen»
Alex Mincek»
Matt Marks»
Timothy Andres»
Sean Hickey»
Glenn Kotche»
Hannah Lash»
Lowell Liebermann»
Gregory Spears»
Abbie Betinis»
Michael Gandolfi»
Matt McBane»
Huck Hodge»
Nathaniel Stookey»
Jake Heggie»
Ted Hearne»
Andy Akiho»
Lori Laitman»
Peter Boyer»
Kirsten Broberg»
Molly Joyce»
Bryce Dessner»
Amanda Harberg»
Peter Van Zandt Lane»
Ken Ueno»
Garrett Byrnes»
Rusty Banks»
Sidney Corbett»
Mark Dancigers»
Dennis DeSantis»
Julian Wachner»
Robert Honstein»
Nicholas Deyoe»
Jason Eckardt»
Adam Schoenberg»
Eric Nathan»
Missy Mazzoli»
Dylan Mattingly»
Marc Mellits»
Christopher Adler»
Daniel Kellogg»
Clint McCallum»
Oscar Bettison»
Augusta Read Thomas»
Peter Gilbert»
Aaron Cassidy»
David T. Little»
Jonathan Newman»
Carter Pann»
Erin Gee»
Mark Nowakowski»
Benjamin Broening»
David Laganella»
Angélica Negrón»
John Mackey»
Andrew Norman»
Michael Harrison»
Christopher Cerrone»
Mark Adamo»
Tristan Perich»
icelandic classical»
dutch contemporary classical»
swiss contemporary classical»
israeli classical»
orchestral performance»
chinese classical»
american 21st century classical»
oriental classical»
czech contemporary classical»
russian contemporary classical»
british contemporary classical»
contemporary classical»
radio symphony»
classical performance»
string quartet»
avant-garde»
american contemporary classical»
modern performance»
21st century classical»
minimal»
portuguese contemporary classical»
spanish contemporary classical»
electro latino»
hard bass»
oktoberfest»
deep eurodance»
strut»
hip house»
disco polo»
baile funk»
eurodance»
italo dance»
bubblegum dance»
bassline»
deep vocal house»
moombahton»
pop house»
hands up»
deep discofox»
discofox»
mahraganat»
electro bailando»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,321 genres by Spotify as of 2018-11-20. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.