Every Noise at Once · ambient industrial   scan   playlist   intro   pulse   new
Christoph Heemann»
T.A.G.C.»
John Duncan»
Mark Solotroff»
Colin Potter»
Arcane Device»
Randy Greif»
John Watermann»
Telepherique»
Konstruktivists»
Controlled Bleeding»
:zoviet*france:»
Beequeen»
Chris & Cosey»
Reformed Faction»
Black Sun Productions»
Scorn»
Illusion Of Safety»
Nordvargr»
Aranos»
Troum»
Le syndicat»
Ramleh»
Maeror Tri»
Andrew Liles»
Anenzephalia»
Kapotte Muziek»
Nigel Ayers & Randy Greif»
All Hail The Transcending Ghost»
Rapoon»
Contrastate»
Dead Voices On Air Versus Not Breathing»
Nocturnal Emissions»
Etant Donnés»
Daniel Menche»
Robin Storey & Nigel Ayers»
Das Synthetische Mischgewebe»
Dead Voices On Air»
John Everall»
Etat Brut»
David Jackman»
Inade»
Fetisch Park»
Aube»
Z'ev»
Genocide Organ»
Big City Orchestra»
Maurizio Bianchi»
Lustmord»
If, Bwana»
Master/Slave Relationship»
Morthound»
Main»
KK Null»
Zga»
Sutcliffe Jügend»
Muslimgauze»
Cyclobe»
Pacific 231»
Lull»
David Lee Myers»
Thomas Köner»
Organum»
Robert Rich»
Sickness of Snakes»
Brume»
Final»
Raison D'être»
De Fabriek»
Sleep Chamber»
polish experimental»
indonesian experimental»
portuguese experimental»
dark ambient»
power electronics»
new isolationism»
ambient industrial»
experimental synth»
norwegian experimental»
canadian post-rock»
mandible»
hauntology»
korean experimental»
industrial»
canadian experimental»
noise»
epicore»
peruvian experimental»
turkish experimental»
dub metal»
halloween»
british industrial»
italian occult psychedelia»
british experimental»
danish experimental»
italian experimental»
togolese pop»
nigerian hip hop»
salsa cristiana»
j-reggae»
zambian pop»
cumbia peruana»
ukrainian folk»
azontobeats»
cameroonian pop»
igbo worship»
corridos cristianos»
nigerian pop»
cumbia surena»
afro dancehall»
cumbia boliviana»
latin»
sega mauricien»
zimdancehall»
orquestas de galicia»
pop peruano»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,422 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-06. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.