Every Noise at Once · alaska indie   scan   playlist   pulse   new
Steven Bacon»
The Shoot Dangs»
Todd Grebe»
Emma Hill and Her Gentlemen Callers»
Karrie Pavish Anderson»
Austin Mark Adams»
Matt Hopper & the Roman Candles»
Bearfoot»
Gardenss»
Blackwater Railroad Company»
Pamyua»
Ethan Keller»
Tayy Tarantino»
The Modern Savage»
String of Lights»
Feeding Frenzy»
Michael Thomas Howard»
Anna Lynch»
Cousin Curtiss»
Granddad»
Meav Ni Mhaolchatha»
Yngvil Vatn Guttu»
Tom Begich»
Jonathan J. Bower»
The Norris Bowers Band»
The Sweeteners»
Animal Eyes»
The High Pets»
Harper's Farce»
The Super Saturated Sugar Strings»
Delmag»
Meg Mackey»
The Hannah Yoter Band»
Saturday Cinders»
Jonathan Bower»
A Thousand Hours»
Seth Boyer»
John Budnik Band»
Sweating Honey»
Historian»
Jewel»
Termination Dust»
Esther Golton»
Melissa Mitchell»
Aural Imago»
Emily Anderson»
Pikal»
Annie Bartholomew»
Chris Watkins»
Hope Social Club»
Starship Amazing»
Evan Phillips»
The We Shared Milk»
Medium Build»
SunDog»
Sjofn»
Mythological Horses»
Matt Hopper»
Ralph Castelli»
Doug Geeting»
The Builders and The Butchers»
Emma Hill»
The Dirty Hands»
Jason Swanson»
Silver Jackson»
Young Fangs»
Art of Verse»
Kvsper»
Marian Call»
Ava Earl»
Emily Kurn»
Divides»
Redhead Express»
Mariah Ver Hoef»
The Jephries»
musica etnica»
opm»
lilith»
israeli rock»
stomp and holler»
thai folk»
nz folk»
dark cabaret»
michigan indie»
galway indie»
deep new americana»
dutch americana»
midwest americana»
alternative americana»
danish singer-songwriter»
indie quebecois»
alaska indie»
alternative country»
nz singer-songwriter»
new americana»
norwegian americana»
russian post-punk»
rock drums»
proto-techno»
jamtronica»
japanese jazz fusion»
plunderphonics»
wonky»
experimental hip hop»
no wave»
future funk»
abstract beats»
dominican indie»
italian new wave»
shibuya-kei»
indian rock»
baja indie»
minimal wave»
dusseldorf indie»
industrial hip hop»
one-person band»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,723 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-10. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.