Every Noise at Once · acoustic blues   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Eric Bibb»
Bo Carter»
Blind Blake»
Brownie McGhee»
Snooks Eaglin»
Paul Rishell & Annie Raines»
Marie Knight»
Otis Spann»
J.B. Lenoir»
David "Honeyboy" Edwards»
Bukka White»
Skip James»
Mississippi John Hurt»
Chris Smither»
Louisiana Red»
Champion Jack Dupree»
Little Walter»
Eden Brent»
Lead Belly»
Sonny Terry and Brownie McGhee»
Memphis Minnie»
R.L. Burnside»
Jimmy Rogers»
Corey Harris»
Sue Foley»
Koko Taylor»
Taj Mahal»
Earl Hooker»
Sonny Boy Williamson II»
Big Mama Thornton»
Slim Harpo»
Alvin Youngblood Hart»
Robert Lockwood, Jr.»
Junior Kimbrough»
Cary Morin»
Furry Lewis»
Mance Lipscomb»
Johnny Shines»
Lonnie Johnson»
Willie Dixon»
Mississippi Fred McDowell»
Ann Rabson»
Magic Sam»
Lightnin' Hopkins»
Sleepy John Estes»
Charley Patton»
Son House»
Rev. Gary Davis»
Hound Dog Taylor»
Sonny Terry»
Big Joe Williams»
The Blues Preachers»
Blind Willie Johnson»
Big Bill Broonzy»
Otis Taylor»
Blind Willie McTell»
Blind Boy Fuller»
James Cotton»
John Long»
Arthur "Big Boy" Crudup»
Blind Lemon Jefferson»
Rory Block»
Howlin' Wolf»
Tampa Red»
W.C. Handy»
Robert Johnson»
piano blues»
chicago blues»
appalachian folk»
traditional blues»
delta blues»
harmonica blues»
acoustic blues»
country blues»
blues»
memphis blues»
bahamian folk»
music hall»
boogie-woogie»
jug band»
vaudeville»
electric blues»
traditional folk»
texas blues»
louisiana blues»
piedmont blues»
gospel blues»
nightrun»
cyberpunk»
dark post-punk»
rhythm game»
electronic djent»
estonian metal»
darksynth»
finnish power metal»
cyber metal»
rock gotico»
future rock»
italian gothic»
heavy gothic rock»
deep metalcore»
digital hardcore»
italian metalcore»
neo-industrial rock»
industrial metal»
neue deutsche harte»
corrosion»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,396 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-29. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.