Every Noise at Once · acousmatic   scan   playlist   intro   pulse   new
Danny Sofer»
Gilles Gobeil»
Else Marie Pade»
Raymond Scott»
Horacio Vaggione»
Gordon Mumma»
Mauricio Kagel»
Paul Lansky»
Daniel Teruggi»
Bruno Maderna»
Ruth Anderson»
Bülent Arel»
Laurie Spiegel»
Bengt Hambræus»
Tod Dockstader»
Jorge Antunes»
Iannis Xenakis»
Edgard Varèse»
Leo Küpper»
Phill Niblock»
Gottfried Michael Koenig»
Louis and Bebe Barron»
Charles Dodge»
Annea Lockwood»
Natasha Barrett»
Alice Shields»
Guy Reibel»
Otto Luening»
Pierre Boulez»
Karel Goeyvaerts»
Pauline Oliveros»
Alvin Lucier»
François Bayle»
Herbert Eimert»
Morton Subotnick»
James Tenney»
Vladimir Ussachevsky»
Tristram Cary»
Barry Truax»
Robert Normandeau»
André Boucourechliev»
Trevor Wishart»
Dick Raaijmakers»
Reed Holmes»
Hildegard Westerkamp»
Halim El-Dabh»
Annie Gosfield»
Hugh Le Caine»
Maryanne Amacher»
Luc Ferrari»
Rune Lindblad»
John Baker»
Konrad Boehmer»
Daphne Oram»
Pierre Henry»
La Monte Young»
Michel Redolfi»
Pierre Schaeffer»
Andrew Lewis»
Richard Maxfield»
Karlheinz Stockhausen»
Beatriz Ferreyra»
Jon Appleton»
Angus MacLise»
David Tudor»
Robert Ashley»
Jean-Claude Risset»
Jonty Harrison»
Francis Dhomont»
John Chowning»
Åke Parmerud»
Michel Chion»
Henri Pousseur»
Jorgen Plaetner»
Bernard Parmegiani»
contemporary classical»
japanese traditional»
sound art»
microtonal»
british electroacoustic»
acousmatic»
tzadik»
serialism»
musique concrete»
drone»
irish contemporary classical»
avant-garde»
american contemporary classical»
free improvisation»
minimal»
new zealand classical»
laboratorio»
austrian contemporary classical»
electro latino»
moombahton»
eurodance»
j-dance»
barbadian pop»
k-pop girl group»
cantaditas»
deep vocal house»
disco polo»
ragga jungle»
bubblegum dance»
partyschlager»
mahraganat»
discofox»
chalga»
romanian pop»
italo dance»
oktoberfest»
magyar mulatos»
deep discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.