Every Noise at Once · abstract   scan   playlist   pulse   2017
Ihan»
Dave Zeal»
Chessmachine»
Mike Vernusky»
Cristian Gualpa»
Claudia Bonarelli»
Yoshihide Nakajima»
Naoto Taguchi»
Manathol»
Jeremy Bible»
Pablo Reche»
Pharmakustik»
Jimmy Behan»
Susumu Yokota»
Marshall Watson»
Yuzo Kako»
CD-R»
Disastrato»
Yoshio Machida»
Daniel Maze»
Ketem»
slipped disk»
Craque»
Cursed Chimera»
Antanas Jasenka»
Noah Thorp»
Boca Raton»
Kabutogani»
D'incise»
Takuma Itoi»
Glim»
Heezen»
masaya sasaki»
e:4c»
Tomas Phillips»
Alexandr Vatagin»
Aton»
Marumari»
Kamran Sadeghi»
Tbh»
Lissom»
AHTICTAP»
Proem»
Wouter Van Veldhoven»
antti rannisto»
Steinbrüchel»
Takeshi Nakamura»
David Velez»
Ran Slavin»
Alexandre Navarro»
The Future Sound Of London»
i8u»
Aspects of Physics»
Micronost»
Pleq & Segue»
Morten Riis»
GoGooo»
Tetuzi Akiyama»
Sébastien Roux»
Pink Twins»
Automatic Tasty»
CiM»
Sublamp»
Alvin Lucier»
Audiopixel»
Sogar»
Khalija»
Billy Gomberg»
Haruki»
Jodi Cave»
sexisdrug»
Sleepy Town Manufacture»
Julie Rousse»
The A.M. Experiment»
Bluermutt»
Mika Vainio»
Arovane»
0»
Autechre»
Elian»
Yu Miyashita»
Thanos Chrysakis»
skoltz_kolgen»
Letna»
Tilia»
Kristuit Salu»
Vitor Joaquim»
Nole Plastique»
Jeremy Bible & Jason Henry»
Mahmoud Refat»
Antendex»
Sanmi»
@c»
FOURM»
Microseq»
Dan Abrams»
Cory Allen»
Koutaro Fukui»
Hrvatski»
Mem1»
Jo Thomas»
Taeji Sawai»
Ryoichi Kurokawa»
Grainrain»
Squarepusher»
My Fun»
Darren McClure»
Somshit»
Bola»
Doron Sadja»
Scattertape»
Duane Pitre»
Shinkei»
evala»
Vand»
Gordon Tebo»
Plaid»
Seefeel»
Biosphere»
intelligent dance music»
didgeridoo»
drill and bass»
organic ambient»
mandible»
j-ambient»
lowercase»
anime score»
abstract»
hauntology»
glitch»
swedish eurodance»
j-reggae»
latin ska»
arabic hip hop»
euroska»
latin alternative»
francoton»
karneval»
zillertal»
k-pop»
peruvian rock»
polish reggae»
cumbia chilena»
colombian rock»
pop flamenco»
punk ska»
bhangra»
afrobeats»
azontobeats»
punjabi»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1802 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.